10 bästa tipsen för mötets marknadsföring
- om du följer de kan jag inte garantera att du får fullsatt men du är en god bit på vägen.

1. Starta i god tid innan. Ha din marknadsföringsplan klar sex månader innan eventet.
2. Hitta nyckelpersoner, ambassadörer som kan vara din viktigaste draghjälp.
3. Håll de som anmält sig varma, då kan de tipsa andra.
4. Skapa entusiasm! Som att ”missa inte detta”, ”alla borde komma på eventet”
5. Sälj inte på sociala medier, utan skapa en snackis och intresse för ämnet. Sök dig till grupper som är nyfikna på ämnet. Visa din kunskap eller be någon talare rycka in.
6. Det bör klart framgå vad temat är.
7. Glöm inte att eventet ska andas nyhet, som en pressrelease! Vad är nytt som inte kan förmedlas på annat sätt? Vad ska förmedlas på plats?
8. Skapa och förmedla en teaser i form av filmklipp, säljbrev eller liknande.
9. Håll en workshop, ge smakprov och sälj biljetter på tidigare, andra events.
10. Var beredd på att konkurrensen är hög, inte minst med tiden, Tänk ”promilleffekten” om du vil ha 100 fullt betalande måste du nå 100 000 mottagare av din marknadsföring.